ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК у нашој школи организован је за ученике нижих разреда. Пратећи радни ритам родитеља деце, врата наше школе су отворена већ у раним јутарњим часовима: од 5.30, када је пријем деце, па све до 15.30.
Деца која иду у продужени боравак, наставне активности имају у међусмени, од 9.55 до 14.15 часовa и у овој су смени све четири године.
У овом интервалу, деца имају разноврсне наставне и ваннаставне активности: од рекреације, креативног рада из ликовне и музичке области до израде домаћих задатака уз стручну помоћ.
Све активности се одвијају у пријатном и сигурном окружењу, прилагођеном потребама деце.
Деца која користе продужени боравак осим наведених садржаја, имају свеже и здраво припремљене куване оброке у нашој школској кухињи : доручак, ручак и ужину.
Продужени боравак у школи креира код деце радне навике, одговорности, развија колективни дух, креативност и маштовитост као и осећај припадања групи.
Овакав концепт рада продуженог боравка следимо врло успешно већ осам година, а трудимо се да сваке наредне године унапредимо и побољшамо услове рада.
АКТИВНОСТИ У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ
ОСНОВНЕ ШКОЛЕ » ВЕЉКО ДУГОШЕВИЋ « РУМА
· Јутарње прихватање ученика које почиње у 5,30 часова
· Јутарња фискултура - рекреација у трајању од 5 – 10 минута
· Доручак у 8 часова
· Обавезне преподневне активности из српског језика, математике и света око нас везане за наставне садржаје обрађене претходног дана
· Ужина у 10 часова
· Рекреативна пауза на отвореном простору
· Ликовне, музичке или друге активности по избору ученика
· Друштвене игре ученика
· Ручак
· Три одмора ученика у трајању од 10 минута
Ритам радног дана
Продужени боравак за ученике I и II разреда
Продужени боравак
05.30 – 13.30 h
Пријем ученика
06.30 – 7.30 h
Настава
09.55 – 14.15 h
Ручак
13.00 – 13.30 h
Настава
13.30 - 17.55 h
Слободно време
05.30– 09.55h
Ученици који похађају боравак, на наставу иду у међусмену од 09.55 – 14.15 h
ЦИЉЕВИ И ЗАДАЦИ НАСТАВЕ У ПРОДУЖЕНОМ БОРАВКУ
§ савладавање наставних садржаја часова редовне наставе предвиђених годишњим планом и програмом школе
§ стварање радних навика
§ поштовање програмске структуре рада школе
§ прихватање активности и активан однос према раду
§ марљивост и уредност у раду
§ развијање осећаја одговорности према себи и другима
§ развијање колективног духа
§ социјализација ученика
§ прихватање својих и потреба других ученика
§ развијање креативности и маштовитости ученика кроз индивидуални и групни рад
§ развијање моторичких способности
§ развијање такмичарског духа
§ развијање осећаја заједништва и припадања групи